Poškodbe na snegu

Poškodbe na snegu

Kljub temu, da je v januarju že izgledalo, da zima izgublja svoj hladni objem, se v februarskih mesecih ponovno vrača v vsej svoji veličini.

Bele strmine vabijo vse adrenalina željne, da užijejo hitrost, ki jo omogočajo. Pa naj si bo to merjenje naklona smučišč s smučkami, bordom ali odmetavanje sveže zapadlega snega med turnimi podvigi.

Kljub temu pa se lahko še tako nedolžna zabava spremeni v ne najbolj prijetno izkušnjo. Pred vami je kratek sestavek, ki opredeli najpogostejše poškodbe med smučanjem.

  1. Poškodbe glave

Navaden padec, udarce z glavo v vejo ali pobližje srečanje s so-smučarjem lahko vodi v resnejšo ali blažjo poškodbo glave. V splošnem naj bodo vse poškodbe glave dodatno preverjene s strani zdravnika, izguba zavesti na smučišču zaradi poškodbe glave pa vsekakor zahteva klic na enoto prve pomoči.

Nošenje čelade naj ne bo potuha, da med smučanjem preskušate meje svoje zmožnosti. Sledenja lahko, ob pravilni nošnji, pomembno zmanjša možnost nastanka poškodbe, a jo ne prepreči.

  1. Poškodbe kolena

Najpogostejša poškodba vseh navdušencev nad zimskimi aktivnostmi predstavljajo poškodbe kolena. To so lahko manjše poškodbe vezi na notranji strani kolena ali strganje sprednje križne vezi. Hitrost vožnje, moč stegenskih mišic, trupa in mišic gležnja, način vožnje in dinamična stabilizacija kolena (koleno se ne ‘zvrača na noter’ med smučanjem) pomembno vplivajo na zmanjšanje poškodb med smučanjem. Prav zato nasvet za obisk telovadnice in trening pod nadzorom strokovnjaka ni odveč.

  1. Poškodbe ramen

Poškodbe rotarorne manšete (mišic, ki stabilizirajo ramenski sklep) se ne zgodijo samo pri športnih aktivnostih, ki temeljijo na uporabi zgornjega uda. Padec na ramo lahko, poleg mogoče poškodbe mišic, vodi tudi v zlom ključnice, ali izpah rame. Zlom ključnice, kljub bolečini, navadno ne zahteva zdravniške obravnave, izpah rame pa je nekoliko bolj zahteven za obravnavo.

  1. Poškodbe hrbtenice

Posebej neprijetna skupina poškodb so poškodbe hrbtenice. Kljub temu da marsikateri smučar po smučarskem dnevu navaja nekaj neprijetnosti ob pregibanju ali iztezanju, lahko hujša poškodba okrni marsikateri teden ali mesec nadaljnjega športnega udejstvovanja. Možnost za poškodbo predstavljajo predvsem padci z višine, ki so posledica neprevidnosti med skokom. Uporaba zaščite za hrbet lahko pomembno zmanjša resnost poškodb in se priporoča za uporabo ljudem, ki uživajo v akrobatskih aktivnostih na snegu.

 

Kljub temu, da je smučanje ena izmed bolj nevarnih športnih aktivnosti, lahko dobršen del poškodb preprečite z upoštevanjem svojih zmožnosti, kakovostno pripravo in krepitvijo specifičnih mišičnih skupin ter zadostnim ogrevanjem. Preventiva je vedno boljša kot kurativa. Kaj več o tem pa naslednjič.

Deli objavo